Hoppa till innehållet

Varukorg

Din varukorg är tom

Leverans- och returvillkor

Allmän information om webbutiken
Webbutikens produkter säljs av importören Be More Cosmetics Oy, ID 2601623-8. Produktpriser inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och porto. Genom att acceptera dessa leveransvillkor bevisar kunden i nätbutiken att han har bekantat sig med handelsvillkoren.

Beställning
Produkter beställs i allmänhet via internet från www.vitobeauty.fi via varukorgen. Alla beställningar bekräftas via e-post, där det står pris på beställningen, fraktkostnader och de beställda produkterna. För att få en orderbekräftelse måste du ange en e-postadress vid beställning. Kunden förbinder sig till de leveransvillkor som gäller vid varje beställning.

Beställningsredigering och annullering
Om du vill redigera din beställning eller avbryta den, vänligen kontakta oss på info@vitobeauty.fi eller ring vårt kundtjänstnummer (02) 779 3600. Observera att vi strävar efter att skicka alla beställningar på vardagar inom en dag efter beställning. . Beställningar som görs före kl. 13.00 på vardagar levereras till posten senast kl. 15.00.

Retur- och bytespolicy
Kunden har 14 dagars returrätt enligt den finska konsumentskyddslagen. Eftersom det är kosmetika och hygienprodukter gäller returrätten endast oanvända, oöppnade och säljbara produkter i originalförpackning. Om den returnerade produkten inte är i samma skick som ny kan priset på produkten inte återbetalas.

En eventuell retur av produkten sker på kundens bekostnad . Om du vill göra en retur, kontakta vår kundtjänst och packa de returnerade produkterna noggrant så att de inte skadas under transporten. Spara även beviset eller kvittot på returen. Kunden ansvarar för produkterna tills de har anlänt till vårt lager.

Returadress:
Be More Cosmetics Oy
Emmantie 5
31400 Somero

Vi tar inte emot returer mer än 14 dagar efter leverans. När returen har godkänts kommer pengarna att returneras till ditt konto inom 14 arbetsdagar efter mottagande och behandling av returen. Paytrail Oy kommer att kontakta kunden om returen, om nätbank eller betalkort använts för betalning. Vid retur av hela beställningen eller delar av beställningens produkter ska du betala returfraktskostnaderna.

Underlåtenhet att hämta ut varorna räcker inte för att annullera beställningen
Beloppet som ska debiteras för ej uthämtat försändelse är 15 euro, vilket dras av från det återbetalningsbara transaktionsbeloppet. Betalningen består av paketerings-, frakt- och returkostnader för beställningen. Läs mer i avsnittet nedan: Ej uthämtade beställningar

Defekt eller felaktig produkt
Om du får fel eller defekt produkt, kontakta Vito Beautys kundtjänst (info@vitobeauty.fi) inom 14 dagar från mottagandet av leveransen.

Meddelande om produktfel
Vi garanterar att produkterna är felfria inom 14 dagar efter mottagandet av beställningen. Om du upptäcker ett eventuellt fel, kontakta vår kundtjänst info@vitobeauty.fi omedelbart för att åtgärda situationen. Berätta och beskriv i detalj vad det handlar om, bifoga om möjligt en bild till meddelandet och ange partinumret på produktens undersida.

Om kontakten inte tas inom angiven tid anses kunden vara nöjd med de produkter han fått. Vito Beauty står för produktreturkostnaderna om det är verifierat att det är en defekt produktförpackning eller fel produkt.

  • Observera att BiONs hudvårdsprodukter naturligt har doft- och färgvariationer mellan batcherna.
  • 30ml pumpflaskorna fungerar luftlösa utan slang och om pumpen inte fungerar normalt kan du återföra trycket till flaskan med hjälp av hålet i botten.
  • Läs mer om dessa på vår sida med vanliga frågor

Ej hämtade beställningar
Att inte hämta eller vägra hämta en beställning är enligt konsumentskyddslagen inte samma sak som en kundretur. Vi kommer att debitera hela kostnaden för alla försändelser som skickas efter den 1 januari 2016, ej uthämtade av skäl som kan hänföras till kunden, och returneras till webbutiken. Den som gjort beställningen står därför för kostnaderna för att returer inte hämtas ut på vårt lager. Underlåtenhet att hämta ut varorna räcker inte för att annullera beställningen. Beloppet som ska debiteras för ej uthämtat försändelse är 15 euro, vilket kommer att dras från det återbetalade beloppet. Betalningen består av paketerings-, frakt- och returkostnader för beställningen.

Om kunden har hinder att hämta beställningen inom lagringstiden är kunden skyldig att kontakta transportföretaget för att förlänga lagringstiden. Med Posti kan detta göras mot en avgift med hjälp av postapplikationen.

Observera att Posti lagrar försändelser vid uthämtningsstället i endast 7 dagar, varefter paketen returneras till avsändaren.

Problemsituationer
Om varan har tappats bort under transporten, skadats eller fel produkt har levererats till kund ska kunden omedelbart anmäla felet via e-post eller per telefon vardagar mellan 09:00 och 15:00 till vår kundtjänst. info@vitobeauty.fi / 02 779 3600

Anmälan om felaktig leverans eller defekt produkt ska göras inom 14 dagar från mottagandet av paketet. Om förpackningen skadas under transporten ska en reklamation på produkten göras till transporttjänsten.

Leveranstider
Paket lämnar oss alltid inom en (1) arbetsdag efter beställningen, förutom helgdagar eller helgdagar som vi informerar dig om separat i webbutiken. Om leveransen av beställningen av någon anledning försenas kommer vi att kontakta kunden så tidigt som möjligt. Vi gör dock alltid vårt bästa för att beställningar som görs före kl 13:00 på vardagar levereras samma dag. Leveransen tar vanligtvis cirka 1-2 arbetsdagar beroende på din plats och vald leveransmetod. Leveranstidsuppskattningen har upprättats utifrån den information som Posti lämnat.

Vito Beauty ansvarar inte för förseningar orsakade av oförutsedda förändringar utanför dess inflytandesfär. Posti levererar en elektronisk (sms/e-post) eller skriftlig avisering till kunden efter att försändelsen anlänt till utlämningsstället. Vito Beauty kan inte påverka ankomsten av hämtningsmeddelanden, men paketspårningskoden kan begäras igen genom att maila info@vitobeauty, observera att du även kan hitta spårningskoden i e-postbeställningsbekräftelsen. Kunden kan hämta sin försändelse från utlämningsstället även utan att få ett avhämtningsmeddelande genom att styrka sin identitet och uppvisa försändelsens spårningskod.

*Observera att Posti lagrar försändelser på uthämtningsstället i endast 7 dagar, varefter paketen returneras till avsändaren. *

Leveranssätt och priser
Vi levererar produkterna i Finland via Posti. Du kan välja hämtning på posten eller paketautomaten samt hemleverans av posten.

Hämtning från post eller paketautomat
Leveranstid 1-2 arbetsdagar. Leverans till valt utlämningsställe. Leveranskostnad 5,90 € - Fri frakt för beställningar över 60 €.

Om paketautomaten är full vid leveranstillfället kan paketet flyttas till närmaste utlämningsställe för hämtning. I så fall ska paketet hämtas ut från det aktuella uthämtningsstället.

Post hemleverans
Leveranstid 1-2 arbetsdagar. Leverans till din dörr, posten kontaktar dig för att välja lämplig leveranstid. Leveranskostnad 12,00 €

Kampanjer och erbjudanden
Våra kunder får information om ändringskampanjer från webbutikens sida, via e-post i form av ett nyhetsbrev (med det marknadsföringstillstånd de personligen gav vid registreringen). Vito Beauty ansvarar inte för rabattkoder eller kampanjerbjudanden som kunden av misstag har glömt. Kampanjerbjudanden gäller alltid endast under den angivna perioden och det är inte möjligt att använda erbjudanden eller rabattkoder efter erbjudandeperiodens slut. Onlinebutikens rabattkoder är inte tillgängliga för redan rabatterade produktpaket. Du kan lägga produkterna individuellt i varukorgen och på så sätt ta del av ett eventuellt bättre erbjudande med rabattkod. Kampanjerna gäller endast beställningar gjorda och betalda i webbutiken.

Betaltjänstleverantör
Paytrail Oyj (2122839-7) verkar som leverantör av betalningsförmedlare och i samarbete med finländska banker och kreditinstitut. Paytrail Oyj står som mottagare av betalningen på kontoutdraget eller kortfakturan och vidarebefordrar betalningen till handlaren. Paytrail Oyj har en betalningsinstitutionslicens.

Paytrail Oyj, företagsnummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Telefon: 0207 181830
www.paytrail.com

Betalningsmetoderna du använder är:
  • Kortbetalningar (Visa, Visa Electron och Mastercard, American Express)
  • Nätbanksbetalningar (OP, Nordea, Danske Bank, Säästöpankki, S-Pankki, Aktia)
  • Klarna Faktura och Delbetalning
  • PayPal

Nätbanker
Betalningsförmedlingstjänsten för betalningar via internet implementeras av Paytrail Oyj (2122839-7) i samarbete med finländska banker och kreditinstitut.

PayPal
Du kan också betala med oss ​​med PayPals betalningssystem. Du kan betala för din beställning direkt från ditt PayPal-konto eller betala med ett betal- eller kreditkort kopplat till ditt PayPal-konto.

Faktura och delbetalning
Fakturor och delbetalningar för nätbutiken Vito Beauty hanteras av Klarna Oy, som är ett separat bolag och definierar kriterierna för att kunden kan beställa produkter för faktura eller konto. Om valet av Klarnas betalningsmetod inte lyckas kan kunden fråga den detaljerade orsaken till avslaget direkt från Klarna kundtjänst, tel: 09 – 425 997 77 på vardagar, 09:00 – 18:00

Klarna - Betala senare
Vid betalning med Klarna Faktura får du först produkterna och betalar först därefter. Betalningstiden är 14 dagar, om du betalar hela köpeskillingen inom ovan nämnda tid. Om du önskar kan du även delbetala fakturan. Du behöver inte ange dina betalkortsuppgifter. Om betalningen är försenad tillkommer en påminnelseavgift på 5,00 € och en dröjsmålsränta på 8,00 % på fakturans totala belopp Klarna kontrollerar kundens kreditvärdighet vid köptillfället, vilket i vissa fall också kan innebära kontroll kreditupplysningar. Tillägg för betalningssätt 3,95 €. Mer information om betalningsvillkoren för Klarna Invoice
Klarna hemsida

Klarna - Hacka det
Vid betalning via Klarna-konto/delbetalning får du först de produkter du beställt och betalar först därefter. Den månatliga avbetalningen är €9 eller minst 1/24 av det totala beloppet. Du behöver inte lämna över dina betalkortsuppgifter. Du betalar för dina inköp i slutet av följande månad. Om du vill kan du också betala resterande skuld på en gång. Alla dina köp kombineras till samma konto och samma månadsräkning. Kontohanteringsavgift 3,95 €/månad, oavsett orderbelopp. Tillägg för betalningssätt 3,95 €.

Enligt de grundläggande villkoren är etableringsavgiften för ett exempelköp på 1 000 € som görs till ett Klarna-konto 0 €. Den aktuella årsräntan är 22 %, så den faktiska årsräntan enligt exemplet är 34,64 %. Kreditpriset för köpet är €1171. Det finns 12 månatliga delbetalningar och delbetalningarna är 98 €. Köpet enligt exemplet kräver att hela lånebeloppet betalas av inom ett år.

I samband med beställningen kan Klarna kontrollera dina kredituppgifter från Asiakastieto Oys kreditupplysningsregister.

Klarna Oy är ett separat företag och definierar kriterierna för att kunden kan beställa produkter för en faktura. Om det inte går att välja faktureringsalternativ i nätbutiksbeställningen kan kunden direkt fråga Klarnas kundtjänst för detaljerad information på telefon 09 – 425 997 77 vardagar kl 9-18.
Mer information om betalningsvillkoren för Klarna Tili
Klarna hemsida

Lojalitetsprogram och poängsystem
Ett poängsystem har införts i vår webbutik sedan 4 september 2020, som belönar trogna kunder med mångsidiga förmåner. Poäng samlas på det registrerade kundkontot när kunden är inloggad i webbutiken. Det går inte att lägga till poäng på kundkontot i efterhand, kunden måste alltid logga in i webbutiken innan beställningen genomförs så att poängen registreras för kundens bruk.

Att samla poäng är möjligt från och med den 4 september 2020, tidigare beställningar ger inte rätt till poäng. Vi förbehåller oss rätten att ändra värdet på poäng och förmåner.

Ansamling av poäng
Poäng samlas enligt det totala beloppet för din beställning när du gör en beställning i vår webbutik. Du får tio (10) poäng för varje (1) euro av din beställning. Till exempel samlar en order på 120 euro 1200 poäng.

Det är även möjligt att samla poäng med andra aktiviteter, listan är nedan:
- Skapa ett lösenord för vår webbutik
- Lägg tre (3) beställningar i vår webbutik
- Lägg en beställning värd mer än €150 på en gång
- Följ oss på Instagram
- Gilla oss på facebook
- Dela på Facebook
- Granska produkten du köpt (Obs! endast en recension som mottas via e-post 14 dagar efter köp av produkterna kommer att samla poäng på ditt konto)

Du kan komma åt dessa åtgärder från det nedre vänstra hörnet av onlinebutiken via fältet "Samla poäng".

Giltighetstid för poäng
Poängen är giltiga i (1) år från den dag de aktiveras på kundkontot. Du kan använda hur många poäng du vill till olika förmåner i samband med beställningar. Logga in i webbutiken så kan du se ditt aktiva poängsaldo via knappen "Samla poäng" i det nedre vänstra hörnet. Observera att poäng endast kan användas i samband med beställningar och att en beställning inte enbart kan bestå av poäng. Om kunden inte har använt poäng inom ett år kommer poängen att återställas.

Annullering av beställning eller produktretur (poäng)
Om du avbryter beställningen eller returnerar produkterna har Vito Beauty rätt att korrigera poängsaldot och dra av poängen från användarkontot. Att samla poäng kräver därför ett giltigt aktivt abonnemang.

Övriga villkor gällande poängprogrammet
Advantage-produkter eller andra förmåner valda med poäng är inte utbytbara och kan inte returneras. Priserna på premiumprodukter och normala produkter i webbutiken överensstämmer inte nödvändigtvis med varandra, och priserna på premiumprodukter kan vara billigare än försäljningspriset eller vice versa. Observera att du bara kan använda en förmån per beställning.

Produktrecensioner
När en kund skickar en produktrecension kan tjänsteleverantören och produktimportören (Be More Cosmetics Oy) publicera recensionen i sin webbutik www.vitobeauty.fi och i all marknadsföring som är relaterad till importen. Vi förbehåller oss även rätten för återförsäljare av produktserien att använda produktrecensioner i sin egen marknadsföring. Det fullständiga namnet används aldrig i feedback-/produktrecensioner.

Säkerhet
Vi använder SSL (Secure Socket Layer), vilket är en säker vanlig praxis för dataöverföring på Internet (eller andra nätverk). SSL- praxisen skapar en maskinöversatt, dvs krypterad, kanal mellan avsändaren och mottagaren. Kryptering säkerställer att ingen kan manipulera data som överförs (Message Integrity). SSL- praxis använder ett digitalt certifikat för att verifiera informationen om avsändaren och/eller mottagaren vid överföring av data (serverautentisering).

Dataskydd
Be More Cosmetics Oy har ett kundregister, som samlar information om företagets registrerade kunder – och kunder som har gjort affärer med företaget, relaterat till fakturering och marknadsföring. Uppgifterna i det elektroniska registret lagras i låsta rum som skyddas av brandväggar, lösenord och andra tekniska medel. Endast den personuppgiftsansvarige, d.v.s. Be More Cosmetics Oy, och de anställda som agerar på dess vägnar och för dess räkning har tillgång till denna information med en personlig åtkomsträtt som beviljas av den personuppgiftsansvarige. Enligt personuppgiftslagen har den registrerade kunden rätt att kontrollera vilka uppgifter om denne som finns lagrade i registret. Den registrerade har även rätt att kräva rättelse av felaktiga uppgifter genom att skriftligen kontakta den personuppgiftsansvarige. Dessutom har han rätt att förbjuda utlämnande av sina uppgifter till t.ex. Mer detaljerad information om Be More Cosmetics Oy:s registreringspraxis finns registrerad i registreringsbeskedet.

Förändra
Vi förbehåller oss rätten att ändra våra leveransvillkor. Innan en beställning görs måste kunden sätta sig in i de vid var tid gällande leveransvillkoren.